Dag 8: Jackson Hole naar Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 8: Jackson Hole naar Salt Lake City - Reisverslag uit Salt Lake City, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 8: Jackson Hole naar Salt Lake City

Door: santas

Blijf op de hoogte en volg Sander

05 September 2016 | Verenigde Staten, Salt Lake City

Goodmorning it's Labor Day!!Labor Day is een feestdag in de Verenigde Staten en Canada, gehouden op de eerste maandag in september, ter ere van arbeiders. Het Labor Day Weekend, het eerste weekeinde in september, wordt wel beschouwd als het onofficiële einde van het zomerseizoen. We hebben eigen niets meegekregen van Labor Day onderweg naar Salt Lake City. Via Highway 89 zijn we aangekomen bij Bear Lake. Bear Lake is een natuurlijk ontstaan zoetwatermeer op de grens tussen de Amerikaanse staten Idaho en Utah. Het wordt ook de Caraïben van de Rockies genoemd omwille van de turkoois-blauwe kleur. En het meer was inderdaad helder blauw van kleur.
Omdat het een lange rit was zijn we vanaf Bear Lake gelijk doorgereden naar Salt Lake City.Salt Lake City is de hoofdstad van Utah. Nadat we hadden ingecheckt hebben we een wandeling gemaakt door de stad. Als eerste kwamen aan bij Temple Square. Temple Square is het middelpunt van de mormonenstad. Het plein is omgeven door een muur en wordt beheerst door de tempel met zes torens. Nadat we het plein hebben verlaten hebben wij een bezoek gebracht aan het Utah State Capitol. Dit gebouw is een kopoie van Washington DC. Eenmaal binnem word je omringd door een marmeren hal. Het Utah State Capitol is een huis van afgevaardigden, de Senaar en het hoger gerechtshof. In het midden van de koepel hangt een kroonluchter van 3000 kilo aan een 30 meter lange ketting. Na deze bezichtiging zijn we naar het winkelcentrum gelopen. Salt Lake City is geen bijzondere stad met veel bezienswaardigheden. Morgen gaan we weer een hoop mooie dingen zien in de Bryce Canyon.