Dag 7: Yellowstone naar Jackson Hole - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 7: Yellowstone naar Jackson Hole - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 7: Yellowstone naar Jackson Hole

Door: santas

Blijf op de hoogte en volg Sander

04 September 2016 | Verenigde Staten, Teton Village

Vandaag verlaten een indrukwekkend Yellowstone. Op naar, via Grand Teton National Park, naar Jackson Hole. Onze eerste stop is bij de Flagg Ranch Information Center voor onze dagelijkse tankbeurt. De benzineprijzen zijn gemiddeld 66 cent/liter. Ook hier een koopje :-).
Via de Jackson Lake komen we aan bij onze 2de stop Colter Bay. We hebben even genoten van het uitzicht van Jackson Lake en de bergen van Grand Teton. Het park is genoemd naar de Grand Teton, een van de bergen van het Tetongebergte, 4197 meter hoog en de hoogste berg van het park. Het park omvat een groot deel van de onderliggende vallei, de Jackson Hole. Het Tetongebergte heeft zijn naam gekregen van een Franse pelsjager, die ze tétons noemde, Frans voor tepel.  Rare fransen.....
Om een mooi uitzicht van het gebergte te krijgen moet je rijden naar Jackson Lake Logde. Helaas kregen we niet de punten van de bergen op de foto. Er ging een grote onweersbui rond de bergen. Ook wij hebben 10 minuten van de hagelbui mogen genieten. Ach het had ook wel lunchen in de auto met een hagelbui. Wij hadden gelezen dat bij Oxbow Bend turnout roofvogels zouden vliegen. Helaas geen roofvogels, maar een mooi uitzicht op de bergen en Snake River. Nadat we verder waren gereden hebben we nog een stop gemaakt bij Jackson Lake Dam. Jackson Lake is een natuurlijk meer dat in oppervlakte werd vergroot door de bouw van de Jackson Lake Dam in 1911. Deze dam werd vergroot in 1916 en herbouwd in 1989. Tien meter van zijn bovenlaag wordt door landbouwers van Idaho gebruikt om hun akkers te bevloeien. Via een ommetje van 8 kilometer zijn we aan beland bij wederom een mooi uitzicht op Signal Mountain. Signal Mountain is een 2350 m hoge berg. We hadden een vrij uitzicht over het Tetongebergte, de vallei en de Snake River. Na een slinger weggetje de berg af zijn we gestopt bij Cathedral Group turnout. Hier heb je uitzicht op gebergte waarvan de punten op een Cathedral lijkt. Via een zijweg, Leigh and String lakes Trailheads zijn we naar Jenny Lake Overlook gereden. Deze weg werd beloond met een grizzlybeer, die hoog in de boom van zijn blaadjes zat te genieten. We hopen dat de foto's zijn gelukt die we al heel zachtjes rijdend moesten nemen. Onze een na laatste stop was Teton Village. Met een skilift (waar 100 mensen in kunnen) van 31 miljoen dollar, een lengte van 1262 meter en een van de langste van Amerika waren we binnen 12 minuten aangekomen op een hoogte van 3185 meter. Het was heeeeelll erggggg kouddddd boven, maar het uitzicht was indrukwekkend. In de wintermaanden is dit een druk skigebied. Rond 5 uur kwamen we bij ons hotel aan in Jackson Hole. De vallei Jackson Hole dankt haar naam vermoedelijk aan David Edward Jackson, die hier in de vroege 19e eeuw opbevers joeg. Dat de vallei een "hole" (gat) wordt genoemd, komt door de pelsjagers en ontdekkers, die de vallei meestal vanuit het oosten en noorden binnenkwamen en langs steile hellingen moesten afdalen, alsof ze afdaalden in een diepe put. We hebben weer vele mooie dingen gezien vandaag. Grand Teton National Park is een heel ander park dan Yellowstone. Ook hier hebben we weer hele mooie dingen gezien. Morgen reizen we naar Salt Lake City.