Dag 12 en 13: Grand Canyon naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 12 en 13: Grand Canyon naar Las Vegas - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 12 en 13: Grand Canyon naar Las Vegas

Door: santas

Blijf op de hoogte en volg Sander

09 September 2016 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag een lange rit voor de boeg naar viva Las Vegas. Voordat we Las Vegas hebben wij een stop gemaakt bij de Hoover Dam. De Hoover Dam is een betonnen boogdam in de Colorado River ter hoogte van de Black Canyon. De dam – die 48 kilometer ten zuidoosten van Las Vegas ligt – is vernoemd naar Herbert Hoover die een sleutelrol speelde bij de bouw van de dam, eerst als Secretary of Commerce (Minister van Handel) en later als president van de Verenigde Staten. Hoover Dam werd gebouwd door vijfduizend man die in 4 jaar 2,5 miljoen kub beton storten.
Het reservoir dat achter de dam ontstaan is, heet Lake Mead en is vernoemd naar Elwood Mead die het toezicht had bij de aanleg van de dam. Na deze drukbezochte dam zijn we aangekomen in Las Vegas. Pffff wat een drukke stad. Het heeft even geduurd voordat we de ingang van ons hotel Excalibur hadden gevonden. Las Vegas (Spaans voor "De Weilanden") is een stad in de Amerikaanse staat Nevada.
Las Vegas is gesticht in 1905, en werd in 1911 officieel een stad. Las Vegas is vooral bekend vanwege de extravagante hotels en casino's. Las Vegas is te herkennen aan de vele neonverlichtingen en de stad is al vanaf grote afstand herkenbaar vanuit de omliggende woestijn. Nou casino's en neonverlichting klopt helemaal. De Excalibur (ons hotel)is een groot hotelen casino gelegen aan The Strip. Het heeft 4.008 kamers en 9.290 m² speelruimte, en was bij de opening in 1990 het grootste hotel ter wereld. Het is eigendom van en wordt beheerd door de MGM Mirage Group.Excalibur, vernoemd naar het legendarische zwaard van Koning Arthur, gebruikt het Koning Arthur-thema op verschillende manieren. De gevel is een gestileerde afbeelding van een kasteel. De stijl van het hotel is sterk gebaseerd op het kasteel van Carcassonne in Frankrijk. Het hotel is gevestigd aan de South Las Vegas Boulevard en Tropicana. Deze kruising heeft de meeste hotelkamers van de wereld. De gemeente heeft daarom besloten om loopbruggen aan te leggen voor de doorstroming van al het verkeer. Uiteraard hebben we een gokje gewaagd in het casino. Helaas voor ons geen geluk in het spel. 24 uur per dag zitten hier mensen aan de gokautomaten, roulette- en black jacktafels. Met een drankje en een pakje sigaretten. Tja op de casinovloer mag je gewoon roken. Dit ruik je niet. Er hangt in ieder hotel aangename parfumgeur, zodat je geen enkele last heb van smerige geurtjes. Las Vegas een mooi, drukke, bloedhete (39 graden) en zeer vermoeiende stad. Morgen wacht ons de langste rit van de vakantie, ruim 580 kilometer, via Death Valley, naar Mammoth Lakes.