Dag 11 - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 11 - Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 11 - Melbourne

Door: SanTas

Blijf op de hoogte en volg Sander

13 Januari 2015 | Australië, Melbourne

Goodmorning! This is ABC news. Lots of showers in Melbourne today and 27  degrees. En het weerbericht klopte. Uitgerekend vandaag een stadswandeling op de planning. Ach regenjas, korte broek, t-shirtje aan en we gaan er weer voor. Vandaag staan de stadswandeling "the hidden streets" met gids (Sean) op de planning. Ons groepje bestond uit Europeanen. Twee Deense vrouwen, moeder en zoon en wij. Uit het voorstelrondje bleek dat moeder en zoon geemigreerd zijn naar Nieuw-Zeeland, maar komen oorspronkelijk uit Nederland. Rotterdam ken je dat niet horen dan. Mijn gemeente Moerdijk regenjas verraadde dat wij uit Brabant kwamen en moeders wist ook waar Moerdijk lag. Scheelt weer wat uitleg waar je precies vandaan komt. Normaal zeggen we "near Rotterdam". Iedereen in het buitenland kent Rotterdam. Onze gids hield een beetje rekening met de regen en liet veel overdekte gedeeltes van de stad zien. De stadswandeling draaide vooral om de kunst. Mooie steegjes met de prachtige graffiti-beschilderingen en oude galarijen met mozaiek. Teveel om op te noemen. Een ding willen wij jullie niet onthouden. Een prachtige graffiti kunstwerk van de aboriginal (foto). Gemaakt door een jongen van 19 met spuitbussen. Indrukwekkend. Na de stadswandeling hebben we nog met z'n allen gelucht. Rond 14:00 uur is iedereen z'n eigen gang gegaan. Wij zijn nog even op jacht gegaan naar het voetbalshirt van de socceroos (Australisch team). Achteraf was dit nog een hele opgave. Sportwinkels, zoals in Nederland, kennen ze hier niet. Uiteindelijk hebben met een beetje hulp van google-maps, als we wifi hadden, een sportwinkel gevonden. En gelukkig hadden ze ook het voetbalshirt. Voetbal is niet hot hier. Hou je van cricket dan kom je op iedere hoek van de straat een winkel met shirts tegen. Eind van de middag begon de zon te schijnen en werd het nog warmer. Met de tram hebben we een rondje Melbourne-city gedaan. Nog even uitgestapt bij de docks (jachthaven). 'S avonds wilde we nog even gaan eten in een verborgen steegje, waar we met de stadswandeling doorheen waren gelopen. Zelfs met se routebeschrijving van de stadswandeling konden we het steegje niet meer vinden. Het heet niet voor niets "hidden streets". Rond half 9 hebben we een hapje gedaan dichtbij het hotel. Daarna zijn we met een paar vermoeide pootjes terug gegaan naar het hotel. Melbourne nog mooier dan Sydney. Jammer genoeg is 1 1/2 dag te kort. Morgen gaan we een start maken aan de Great Ocean Road. Een nieuwe indrukwekkende trip...... volgens degene die we allemaal gesproken hebben. We zijn benieuwd.

Bye bye!

@ Conny: mokje 2 check!

• 15 Januari 2015 - 18:26

Conny Van Aken:

Cheers mate, jij bent heel goed bezig. Ik begrijp dat je het busje van mevrouw Ploeg mee terug neemt dus plek zat voor de starries! Vooral doorgaan!!!!!!!

Even serieus, jullie hebben het erg leuk zo te lezen. wij doen het wel met de verslagjes bofkonten.......

• 18 Januari 2015 - 10:50

Jasper En Stefanie :

Gave graffitikunst! San,ben blij dat je voetbalshirt missie geslaagd is. We zien je er na deze reis vast snel in trainen met,zo te lezen,een topconditie. Wat lopen jullie veel, goed bezig kuitjes!