Dag 10: Bryce Canyon naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 10: Bryce Canyon naar Page - Reisverslag uit Page, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 10: Bryce Canyon naar Page

Door: santas

Blijf op de hoogte en volg Sander

07 September 2016 | Verenigde Staten, Page

Zo de tweede helft van onze vakantie is begonnen. Al 3100 km gereden en al een hoop mooie dingen gezien. Vandaag staat een korte rit op het programma. Een rustig dagje voor ons. Via highway 89 rijden we richting Glen Cayon National Park. Glen Canyon National park is een recreatiegebied met een oppervlakte van 5076 km² nabij Lake Powell in Utah en Arizona. Voordat we Page in rijden kom je langs Glen Canyon Dam. De Glen Canyondam is 216 meter hoog (178 meter boven de rivier), 475 meter lang en 91 meter breed. De waterkrachtcentrale bestaat uit acht turbines van 155.500 pk. Net stroomafwaarts van de dam bevindt een boogbrug, de Glen Canyon Dam Bridge, die de U.S. Route 89 over de canyon leidt. De constructie van de brug werd gestart in 1957 en was voltooid in 1959. Het doel van de brug was om de bouw van de dam te vergemakkelijken. De brug behoort tot de hoogste gelegen bruggen van de States. Ook kwamen we erachter dat we weer terug in de tijd waren gegaan. Hier in Arizona het 9 uur vroeger dan in Nederland. Omdat we ons hotel nog niet in mochten zijn we verder gereden naar Horseschoe Bend. Na een wandeling heuvel op en af (heen en terug 2,4 km) bij een temperatuur van 29 graden zijn we aangekomen bij deze beroemde hoefijzervormige Horseschoen Bend. De Colorado River maakt hier 300 meter dieper dan het plateau een bocht van 270 graden. Mooi om dit van bovenaf te zien. Na deze wandeling hebben we om 15:00 uur ingecheckt en hebben een paar uur (voor het eerst deze vakantie) kunnen luieren bij het zwembad. Morgen wacht ons de Grand Canyon. Vele verhalen over gehoord dus wij zijn benieuwd.