Dag 9: Salt Lake City naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 9: Salt Lake City naar Bryce Canyon - Reisverslag uit Bryce Canyon City, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 9: Salt Lake City naar Bryce Canyon

Door: santas

Blijf op de hoogte en volg Sander

06 September 2016 | Verenigde Staten, Bryce Canyon City

We laten een wat saaie stad achter ons en rijden ruim 400 km richting Bryce Canyon National Park.Bryce Canyon is een Nationaal Park gelegen in het zuidwesten van de Amerikaanse staat Utah. Bryce Canyon is beroemd om zijn unieke rotsformaties. Door de samenwerkende krachten van vriezen en dooien worden de kalk- en zandsteenformaties gevormd, de zogeheten hoodoos. Het park dankt zijn naam aan de Mormoonse pionier Ebenezer Bryce, die van 1875 tot 1880 aan de voet van Bryce Canyon woonde. In 1924 werd het gebied uitgeroepen tot nationaal park. We zijn gestart bij Sunrise Point en via een wandeling langs Qeens Garden Trail en Navajo Loop zijn we aangekomen bij Sunset Point. De wandeling was adembenemend en vooral het laatste stuk buiten adem. De foto's zeggen genoeg. Vervolgens zijn wij doorreden naar het laatste point, Rainbow Point en Yovimpa Point. Deze twee punten bieden een er weids uitzicht over zuidelijk Utah. Dit zijn de twee hoogst gelegen uitkijkplaatsen van het park. Onze volgende stop was Aqua Canyon. Dit punt geeft een mooi contrast van kleuren. Next stop was Natural Bridge. In tegenstelling tot wat de naam zegt, is dit geen natuurlijke brug maar een boog. Een natuurlijke brug wordt gevormd door stromend water, maar deze boog is gevormd door regen en vorst-erosie. De boog is 29 meter hoog en ruim 16 meter breed. Voor de zonsondergang wilde wij nog stoppen bij het punt Paria View. Helaas is de weg er naar toe, wegens werkzaamheden, afgesloten. Echt verschrikkelijk balen. Morgen wacht ons een korte rit naar Page. Dar wordt een dagje rustig aan doen alvorens wij richting de Grand Canyon gaan.

• 08 September 2016 - 20:52

Vivian:

San en Tas! Ik heb even wat in te halen zie ik!

WAT GAAF! Prachtige parken doen jullie aan. Zal vast een betoverende omgeving zijn. Wat en indrukken. Goede reis schatties van me en neem alles goed jn je op. Op naar de grand canyon! Xxx