Dag 4: Deadwood naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 4: Deadwood naar Cody - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 4: Deadwood naar Cody

Door: santas

Blijf op de hoogte en volg Sander

01 September 2016 | Verenigde Staten, Cody

Het begint een beetje een vast ritme te worden. Rond 7 uur wakker, douchen, spulletjes weer bij elkaar zoeken, ontbijten en rond 9 uur in de auto. Vandaag een rit van meer dan 600 km voor de boeg. Op naar de plaats van Buffalo Bill. Buffalo Bill eigenlijk William Frederick Cody, was een van de kleurrijkste figuren uit het Wilde Westen. Onze eerste stop was the Devils Tower. Devils Tower is een grote monoliet van intrusief gesteente vlak bij Hulett en Sundance in Crook County, in het noordoosten van Wyoming, boven de Belle Fourche River. De monoliet is 386 meter hoog. De top bevindt zich op 1558 meter boven zeeniveau. En we hadden ze al gemist. Ze waren zelfs niet te zien bij Mount Rushmore. Maar bij de Devils Tower bussen vol met onze mede reizigers met selfiesticks die denken dat ze echt alles mogen..........de invasie van Chinezen. Op onze doortocht zagen we ook nog schattige prairiehondjes. Rond 18:00 uur kwamen we aan in Cody. Cody is een leuke cowboystadje met leuke saloons. Het was een hele lange reis door een mooi, maar met vele kilometers rechtdoor rijden, landschap. Morgen gelukkig een hele korte trip richting Yellowstone Nationale park. Hier kijken we echt naar uit.