Laatste daagjes Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Laatste daagjes Perth - Reisverslag uit Perth, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Laatste daagjes Perth

Door: SanTas

Blijf op de hoogte en volg Sander

30 Januari 2015 | Australië, Perth

27-1-2015:
Vandaag even naar het centrum van Perth geweest. Arno moest een paar uurtjes werken en Alicia en Kelsey wilden shoppen. Na een bakje koffie en een broodje hebben we een paar kleertjes gekocht. Rond het middaguur waren we thuis en genoten van de sushi. Na de sushi zijn we samen met Colinda naar Kings Park gereden. Kings Park beslaat 400 hectare en ligt vlak naast het centrale zakendistrict van Perth. Je vindt er de prachtige State Botanical Gardens, reusachtige bomen, uitgestrekte inheemse kreupelbossen, attracties voor kinderen, cafés, een cadeauwinkel, barbecueplaatsen en het State War Memorial. Helaas was het te warm (42 graden) om veel te wandelen in dit mooie park.

28-1-2015:
Vandaag zijn we naar Point Walter gegaan. Point Walter is een punt in de huSwan River. Het is een zandbank van 1 km lang in de rivier. Even lekker gewandeld over deze zandbank met zwarte zwanen, vissen, pelikanen en nog veel meer wildlife. Na deze wandeling hebben bij Point Walter lekker gelunchd. Na de lunch zijn we doorgereden naar een klein heel rustig strandje, Chidley Beach. Als verrassing zwommen daar drie dolfijnen. Een mooi zicht.

29-1-2015:
Het laatste culturele uitje staat vandaag op de planning. Fermentale prison. De kolonie bestond aanvankelijk uit vrije mensen, maar door een gebrek aan mankracht werd in 1849 bij de Britse regering het verzoek ingediend om ook veroordeelde personen naar de regio te sturen. Op 1 juni 1850 arriveerde het eerste schip met 75 gevangenen. De plaats was niet voorbereid en opdracht werd gegeven voor de bouw van een gevangenis. De bouw duurde van 1851 tot 1859, maar in 1855 waren de eerste cellen al gereed. De gevangenis is nadien uitgebreid en kon maximaal 1000 gevangen huisvesten. In 1868 werd het transport van gevangenen naar West-Australië gestaakt. Ongeveer 10.000 gevangenen waren in twee decennia gedeporteerd naar het gebied en op 9 januari van dat jaar arriveerde het laatste schip, de Hougoumont, met 280 gevangenen. In 1886 zaten nog 50 gedeporteerde gevangen vast en de Britse regering deed de gevangenis over aan de lokale koloniale autoriteiten. Vanaf 1991 wordt het niet meer als zodanig gebruikt, maar diverse gebouwen zijn behouden. De dag hebben we afgesloten met fish and chips on the beach met zonsondergang.

Vrijdag hebben we een dagje strand op de planning staan. Als jullie dit verslag lezen dan vliegen wij over 5 uur terug naar Nederland. Zaterdag landen we terug op Nederlandse bodem met een mooie fantastische ervaring rijker.

Tot morgen!

• 30 Januari 2015 - 12:19

Eva :

Geniet er nog even van en een fijne reis alvast!!

• 30 Januari 2015 - 18:30

Vivian:

Oooh time flies! Ooooh jullie hebben een paar kleertjes gekocht??? Of dikke volle tassen??! Hihi.
    Ik heb genoten van jullie verslagen, leuk om jullie op deze manier te hebben gevolgd.
    Wat een prachtige ervaring! Goede reis en ik zie jullie snel :)
    Op naar het nagenieten en het maken van een prachtig foto-album :)

• 01 Februari 2015 - 10:35

Jasper En Stefanie :

Het was leuk om jullie te volgen. Jullie zijn alweer lekker thuis. Spreken snel af,zodat jullie al het moois van de afgelopen tijd kunnen vertellen. Xx