Australia Day - Reisverslag uit Perth, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Australia Day - Reisverslag uit Perth, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Australia Day

Door: SanTas

Blijf op de hoogte en volg Sander

26 Januari 2015 | Australië, Perth

Vandaag is het een feestdag. Iedereen lekker vrij en hop to the beach. Op 26 januari 1788 eiste kapitein Arthur Phillip formeel de kolonie Nieuw-Zuid-Wales op voor Groot-Brittannië. Hij bereikte die dag met de Eerste Vloot Sydney. Deze dag is een drukke dag op het strand dus vroeg uit de veren. Hapjes, drankjes en stoeltjes mee. Omdat Alicia,Kelsey en wij mee deden aan The Thong Challange moesten we eerst in een lange rij onze registratie bevestigen. Daarna hebben we onze thong (slipper) opgehaald. De Thong Challange is een jaarslijk terugkerend evenement, waarbij een paar duizend mensen tegelijkertijd in het water met een luchtbed liggen in de vorm van een slipper. Het evenement wordt gesponsord door Havaianas. Dus vandaar die slipper ;-). Dit jaar een gouden,want het was tevens de 10x dat ze dit evenement hielden. Perth heeft al jaren het record in handen. Dus dit jaar gingen ze er ook weer voor. En gelukt!! Wij zijn nu Record-houders. Met 2.210 mensen tegelijkertijd op een luchtbedje in het water. Het waren er 111 meer dan vorig jaar. Na deze challange hebben we nog prijzen gewonnen door aan spelletjes mee te doen. Na een lekkere picknick en uitbuikmomentje op de beach zijn we naar huis gereden. Na de bbq hebben we als afsluiting van Australia Day vuurwerk gekeken vanuit een parkje vlakbij bij huis. Mooie show van een half uur. Dit was Australia Day. Nog een paar daagjes en onze reis zit erop. Van 39 graden terug naar de kou. Dat zal wel wennen zijn.

• 27 Januari 2015 - 19:10

Jasper En Stefanie:

Leuke weetjes! Snap dat het record verbroken is,wat een mensenmassa. Lijkt me leuk om eens mee te maken. Geniet nog van jullie laatste daagjes xx

• 29 Januari 2015 - 11:10

Dora.:

Geweldig deze foto's en verslag.Een goede thuis reis gewenst.xxx Dora.