Margaret River - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Margaret River - Reisverslag uit Margaret River, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Margaret River

Door: SanTas

Blijf op de hoogte en volg Sander

22 Januari 2015 | Australië, Margaret River

Na een vliegreisje van 3 uur en 40 minuten zijn we afgelopen maandag aangekomen in Perth. Onze laatste stop voordat we naar huis gaan. Na een paar daagjes bij de familie te hebben rondgehangen zijn we woensdag met zn allen inclusief onze trouwe-wij-hebben-je-2 jaar-niet gezien-viervoeter Stitch. Na aankomst nog even het dorp verkend en wat boodschappen gedaan.

Dag 1 Margaret River: Vandaag wakker gemaakt door onze lieve viervoetertje Stitch. Ik (Natas) heb hem even in het bos uitgelaten. Van heel dichtbij hebben we een mij-zie-je-niet-ik-ben-een-boom-kangoeroe gezien (foto). 'S middags zijn de oudste van de familie voor een wijntoer opgehaald. De kids en hond bleven lekker in het huisje. Allereerst hebben we een lunch gehad in een bierbrouwerij en de mannen hebben uiteraard een viertal biertjes geproefd. Na de lunch hebben we onze eerste wijnproeverij gehad. In een snel tempo werden er 7 verschillende wijnen voorgeschoteld. Gelukkig gingen we na deze high speed proeverij naar een kaasfabriek. Ff wat eten om de wijntjes te laten zakken ;-). De ene na laatste stop was een bezoekje aan een chocaladefabriek. Teveel om op te noemen. De laatste stop was waar we bijna mee begonnen zijn ........ een wijnproeverij. Ook hier werd in een rap tempo een aantal wijnen ingeschonken. Vervolgens kregen we nog uitleg hoe wijn wordt gemaakt. Bij deze wijnproeverij was ook nog een olijfolie-makerij aanwezig. Ook hier even heerlijk kunnen proeven van verschillende soorten olijfolieen. Gelukkig werden we door de busschauffeur veilig bij het huisje afgezet. De avond werd afgesloten met een bbq en kangoeroes spotten. Weer heel veel gezien. Een veld vol. Morgen staat er nog een aantal bezienswaardigheden op de planning.

Dag 2 Margaret River: veel rijden op de planning. We beginnen bij cafe 131 voor een ontbijt. Daarna doorgereden naar Augusta. We hebben de vuurtoren van Cape Leeuwin bezocht. Hier komen de Zuidelijke en Indische oceanen bij elkaar. Nadat (tenminste dat denken we) de scheidingslijn van de 2 oceanen hadden gevonden hebben we verkoeling gezocht. We hebben Lake Cave bezocht. Na een afdaling van 300 traptredens kwamen we terecht in een prachtige grot, welke 64 meter onder de grond lag. Een van de mooiste punten was "de hangende tafel". Een tonnende wegend formatie aan het plafond van de berg. Deze dag werd afgesloten met een hapje in Margaret River.

De terugreis naar Perth verliep de volgende dag via een kleine omweg. We hadden een tip gekregen over een leuk cafe aan het strand. Geweldig uitzicht om de dag met een ontbijtje te beginnen. Na ons ontbijt zijn we doorgereden naar Busselton. Busselton heeft de langste houten steiger in de regio (1,8 km). Er rijdt zelfs een treintje op deze steiger voor degene die niet willen lopen. Rond 16:00 uur waren we weer "thuis" in Perth.
De volgende happening is Australian Day. Maandag gaan we deze nationale feestdag volop vieren.

Houdou!

• 24 Januari 2015 - 18:06

Toine En Yvonne :

Haha die "je ziet mij niet" kangoeroe is geweldig! Die blik van dat beest! Klinkt als een hele intensieve proeverij die jullie hebben gehad. Leuk! Veel plezier verder!

• 26 Januari 2015 - 14:30

Jasper En Stefanie :

Leuk,die kangoeroe! Zie je idd niet. Mooie foto's en weer een leuk verslag. Veel plezier met de familie xx