Dag 15 - Halls Gap - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 15 - Halls Gap - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 15 - Halls Gap

Door: SanTas

Blijf op de hoogte en volg Sander

17 Januari 2015 | Australië, Halls Gap

Goodmorning Sunshine! Dat is nog eens wakker in zo'n gezellige boomhuis. Voor het eerst ff geen wekkertje en uitgeslapen tot 9:00uur. Op ons gemakkie ontbeten, gedoucht en ons voorbereid op de wandeling. Rond kwart voor 11 zijn we begonnen aan de wandeling naar Pinnacle lookout met een lengte van 4,2 km. In ons aussie-boekje was aangegeven dat je ruimschoots wordt beloond voor je zware lichaamsinspanning. Via de Stony Creek zijn we aangekomen in de Grand Canyon. Deze hebben ze hier ook ;-). De Grand Canyon is een kale rotsachtig ravijn waar je doorheen moet klouteren. Na een groot aantal steile traptreden zijn we aangekomen bij de Bridal Veil Falls. Een hele kleine waterval, vergeleken met die van gisteren. Verder hoppen we van steen naar steen om bij het mooiste punt van de wandeling uit te komen. Vlak voor het einde komen we ook nog in de Street of Silence tegen. Een schouderbreedte passage tussen twee hoge rotsen, die alle geluiden van de buitenwereld tegenhoudt. Met nog 1 steile klim en we hebben de Pinnacle Lookout (eindelijk) bereikt. En inderdaad je zware inspanning ben je snel vergeten als je het uitzicht ziet. Vanuit dit punt hebben we een mooi uitzicht op Lake Bellfield en het dal rondom Halls Gap. Na een picknickje op de berg zijn we aan onze afdaling begonnen. Dit ging iets makkelijker. Na 2,5 uur stonden we terug bij de auto. Moeie voetjes maar de wandeling was het meer dan waard. Vervolgens zijn we gaan lunchen in Halls Gap om vervolgens door te rijden naar Lake Bellfield. Lake Bellfield is een kunstmatig aangelegd meer (1966). Na een wandeling over de dam (1,5 km) zijn we teruggereden naar ons huisje. Hier hebben nog even kunnen genieten van een zomerse namiddag. 'S avonds hebben we nog een hapje gedaan in Halls Gap. Voor de zaterdagavond een rustig plaatsje. Bijna alles is gesloten. We hadden keuze uit pizza en pizza. Op de terugweg kwamen we langs den cricketveld ... vol met halftamme etende kangoeroes. Deze beestjes hebben we nu van heel dichtbij kunnen bekijken. Over hun bolletje aaien lukte niet. Zodra je iets te dichtbij kwam huppelden ze vrolijk een paar meter verder op. Wel een mooie ervaring op onze laatste dag van onze autoreis. We kunnen ons nu voorbereiden op een rit van 260 km naar Melbourne.

Dit is een van de laatste verslagen. Vanaf maandag zijn we op bezoek bij de Van der Logtjes in Perth. Met z'n allen gaan we nog 3 dagen naar Magareth River. Hierover zullen wij nog een verslagje doen.

Tot horens!

• 19 Januari 2015 - 17:24

Thea:

Hoi hoi
    Veel plezier de laatste etappe. Geniet ervan.
    Groetjes van ons uit het kille Holland

• 19 Januari 2015 - 21:22

Lucia:

Veel plezier de komende dagen!! Groetjes vanuit de Westerstraat!!!

• 20 Januari 2015 - 09:39

Jasper En Stefanie :

Doe mij ook zo'n street of silence, lijkt mij heerlijk!!
    Geniet ervan bij de familie. Heel veel plezier en gezelligheid. Doe hen de groetjes!!! Xx van ons

• 20 Januari 2015 - 14:09

Dora Leijten:

Lieve San en Tas.
    Met veel plezier jullie verslag gelezen.
    Nog een gezelige tijd bij de familie .

Knuffel van Dora.

• 20 Januari 2015 - 20:14

Moeders:

Lieve San en Tas, wat een geweldige reis, veel plezier nog en doe iedereen de groetjes daar

• 30 Januari 2015 - 18:33

Vivian: