Dag 13 - Port Fairy - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 13 - Port Fairy - Reisverslag uit Port Fairy, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 13 - Port Fairy

Door: SanTas

Blijf op de hoogte en volg Sander

15 Januari 2015 | Australië, Port Fairy

Jeahhhh vandaag deel 2 van de Great Ocean Road op de planning. Een autoreis van 290 km naar Port Fairy. Op tijd uit bed, ontbijten en gaan. Er staat teveel op de planning vandaag. Allereerst gaan we koala's spotten. Van onze informatie- meneer in Geelon hadden we een mooie locatie doorgekregen. De eerste stop is Kenneth River. Achter de camping zitten er heel veel. Eerst een cappuccino gehaald en daarna een straatje in gelopen.  Daar zaten ze die lieve schattige beestjes. Lekker te snurken in de bomen. En hard snurken. Alsof we weer even thuis waren bij Shelby en Bentley. Mooi om deze beestjes van dichtbij te zien. De volgende stop is Apollo Bay voor onze dagelijkse boodschappen. Achter Apollo Bay slingert de Great Ocean Road door het Otway National Park. Hier hebben we een vuurtoren uit 1848 bezichtigd. Ook  op deze weg weer veel koala's gezien en wederom is de locatie een mooi regenwoud met veel varens. Onze volgende stop is de populairste van de Great Ocean Road, de Twelve Apostles. Dit bleek ook wel. Bussen vol Chinezen werden hier gedropt. De Twelve Apostles bestaan uit zand- en kalksteen. In de loop van miljoenen jaren hebben deze elementen uit de landmassa bizarre rotssculpturen gevormd. Eigenlijk bestaan de Twelve Apostels nog maar uit elf apostelen. In 2005 is er eentje ingestort. Ondanks de drukte hebben we mooie foto's kunnen maken van deze indrukwekkende rotsen in zee. De next stop was Loch Ard Gorge. Een door de branding uitgeholde inham. Deze inham wordt vier graven herinnert aan hun ondergang van de klipper Loch Ard, die op1 juni 1878 op een rif te pletter sloeg. Tot 1920 vonden langs de 120 km lange 'Shipwreck Coast" tussen Cape Otway en Port Fairy 80 grote scheepsrampen plaatst. Nadat we deze geweldige inham hebben bezocht zijn doorgereden naar de London Brigde. Deze was vroeger verbonden met het vaste land. Op 15 januari 1990 is een gedeelte ingestort. Twee bezoekers moesten per helicopter van het andere gedeelte worden gered. Langs deze route valt nog zoveel te zien. Helaas kan je niet alles in 1 dag bekijken. Rond half 7 zijn we een hapje gaan eten in Port Fairy, nadat we hebben ingecheckt. Deze nacht verblijven we in een B&B aan zee. We kunnen vanuit ons huisje zo het strand op wandelen. Nadat we nog een kangoeroe hebben gespot hebben we nog een strandwandeling gemaakt voordat het donker zou worden.

Morgen om 8:00 uur wordt het ontbijt gebracht. Dat wordt de wekker zetten. Na het ontbijt zullen we onze weg gaan vervolgen naar de Grampians National Park, Hall Gap. Hier verblijven we twee dagen om daarna terug te keren naar Melbourne voor onze vliegreis naar Perth.

Twee weken reizen zijn voorbij gevolgen. Nog twee leuke weken te gaan!

• 15 Januari 2015 - 12:51

Joanca:

Klinkt super allemaal! Enjoy mates!

• 16 Januari 2015 - 18:37

Vivian:

Gaaaaf, KOALA'S!!! Mooie verhalen heb je gepost. Elke dag is weer super! Blijf genieten en als je de kans krijgt, neem dat gesnurk eens op ;) dikke X

• 17 Januari 2015 - 18:56

Annalies :

Wat gaat de tijd snel he alweer 2 weken voorbij en zoveel indrukken in zo korte tijd die andere 2 weken gaan ook zo voorbij geniet nog van deze dagen en dan een goede vliegreis naar de familie en ook daar heel veel plezier jullie straks ook foto,s van ons veel plezier en geniet ervan xx

• 18 Januari 2015 - 11:00

Jasper En Stefanie :

Zo je jullie hebben ze goed kunnen zien!! Gaaf hoor.
    Morgen gaan jullie naar Perth op familiebezoek. Geniet ervan en doe de groetjes aan de Logtjes.
    Ben weer helemaal bij gelezen. Super gaaf allemaal. Ben blij dat jullie het zo goed hebben en heerlijk genieten van al het moois. Ben ook erg benieuwd naar de live versie van jullie verhalen met bijbehorende foto's.
    Groetjes van ons uit het regenachtige Klundert xx

• 18 Januari 2015 - 11:57

Toine En Yvonne :

Wat leuk zeg, om jullie verhalen te lezen. We reizen echt een beetje mee! Die koala's zijn echt super schattig! Mooie foto's ook! Veel plezier nog!

• 18 Januari 2015 - 15:28

Sita:

Wat een leuke verhalen en prachtige foto's! Genieten hoor!
    nog een vraagje van Lila aan "San" neem je voor mij een echte koala mee want van mama mag ik die niet.... hahaha

Heel veel plezier nog!
    Groetjes de Ardonnekes