Dag 12 - Lorne - Reisverslag uit Lorne, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 12 - Lorne - Reisverslag uit Lorne, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 12 - Lorne

Door: SanTas

Blijf op de hoogte en volg Sander

14 Januari 2015 | Australië, Lorne

Hello Great Ocean Road! Veel over je gehoord.. Dus we zijn zeer benieuwd.. Vandaag een korte autorit van 140 km op de planning maar deze keer met veel tussenstops. De eerste was in Geelon. Ff onze dagelijkse levensbehoefte halen.....een take away cappuccino. Met ons bakkie een informatiecentrum binnen gestapt. Dit was de eerste keer en zoveel info hebben we nog nooit gehad. Een lieve man wist teveel over de Great Ocean Road te vertellen. Een tasje vol informatie meegekregen. Via de Surfcoast Highway (B100) zijn we aangekomen in Torquay, het beginpunt van de Great Ocean Road. De Great Ocean Road is een 300 km lange weg die van Torquay naar Warrnambool loopt. Het is een fascinerende route langs de kust en door een regenwoud. De Great Ocean Road werd tussen 1918 en 1932 aangelegd door veteranen uit de Eerste Wereldoorlog. De weg werd niet alleen beschouwd als een werkgelegenheidsproject, maar diende tegelijk als monument voor de op de Europese slagvelden gesneuvelde Australiers. Overal kom je een herdenkingsmonument tegen. Onze tweede stop was op Bells Beach. Met pasen wordt jaarlijks een internationale surfwedstrijd gehouden. De derde stopt was in Anglesea. Even lunchen. Via Anglesea zijn we doorgereden naar Aireys Inlet. Hier staat de Split Pointvuurtoren uit 1891 met een mooi uitzicht op de kustlijn. De laatste stop voor vandaag is Lorne. Nadat we waren ingecheckt hebben we de Erskine Falls bezocht. Een mooie waterval van 30 meter hoog. Aan het einde van de dag hebben we Teddy's lookout bezocht. Net zoals de rest een zeer mooi uitzicht op de rotsachtige kust.

Morgen gaan we weer verder met het vervolgen van deze mooie bijzondere fascinerende weg. We gaan op jacht naar koala's. We hebben een mooie koala-spot-locatie van onze informant doorgekregen en de Twelve Apostles bezoeken en we zullen eindigen in Port Fairy.

See you tommorrow!

@ Vivian: yes m'n Albert Cuijp-sjaaltje gaat overal mee naartoe. En aan Albert denken we regelmatig. Ieder stad/dorp heeft een Albert Street.

• 18 Januari 2015 - 10:53

Jasper En Stefanie :

Wooow wat mooi! Ben benieuwd naar jullie koala spot verhaal.