Dag 8 - Thredbo (Snowy Mountains) - Reisverslag uit Thredbo Village, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 8 - Thredbo (Snowy Mountains) - Reisverslag uit Thredbo Village, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 8 - Thredbo (Snowy Mountains)

Door: SanTas

Blijf op de hoogte en volg Sander

10 Januari 2015 | Australië, Thredbo Village

Its raining, its raining. Jammer hoor dat het nog niet is gestopt met regenen. Ook de temperatuur is van 30 graden+ naar 17 graden gegaan. Maar na veel getwijfel zijn we toch de berg op gegaan. Na een ritje met een skilift hebben we eerst een grote mok warme chocolademelk gedronken. Toen waren we al zeiknat door de regen. Eenmaal richting het eeste punt gelopen werden we er niet droger op. Ook hadden we geen zicht op het hoogste punt van Australie, de Mount Kosciuszko (2228 meter). Om het hoogste punt te bereiken moesten we nog eens 5 km doorlopen. Door de regen was er veel gladheid ontstaan en was doorlopen geen optie meer. Natas was al een keertje uitgeleden. We besloten om terug te gaan naar het hotel. Wel verschikkelijk balen. Een kilometer voor het einde werd het droog. We hebben nog getwijfeld, maar de droogte was van korte duur. Nadat we in het hotel waren aangekomen hebben we eerst opgewarmd bij de kachel en gelunched. Het blijft regen en het wordt er niet beter op de komende dagen, volgens de locals (bewoners). We beschouwen deze dag als verloren. Om toch niet helemaal onze dag te laten verpesten door de regen zijn we met auto de omgeving gaan verkennen. We besloten om naar Charlotte Pass te rijden (1 uur - 65 km). Charlotte Pass biedt een grandioos uitzicht op de Mount Kosciusko zegt ons boekje. De berg welke we vanmorgen wilden beklimmen. Nu hopen dat het niet te mistig is boven in de bergen. Bij aankomst regende het nog een klein beetje. Nadat we bij een look out-point waren aangekomen werd onze autorit rijkelijk beloond. Wat een uitzicht!!!!! Dacht je vanmorgen alles te hebben gezien. Sprakeloos! En in verte was de Mount Kosciusko goed te zien. Na dit moment zijn we afgedaald naar een river. Steile afdaling en dus ook weer een steile beklimming. Goed voor onze kuitjes. Bij de afdaling kwamen ons tweede wilde dier tegen, een soort wolmuis-achtig beestje. De teller staat nu op 2 konijnen en een muis! Eenmaal weer aangekomen boven op de berg zijn we in de auto gestapt. Onderweg probeerde we nog meer wilde beestjes te spotten. Jeahhhhhh ! Eindelijk kangoeroes gespot. Nog even gestopt om een foto's te maken. Maar ze hadden geen zin om te poseren voor ons. Op de terugweg hebben we nog even een boodschapje en hapje gedaan in Jindabyne. Rond 18:00 uur reden we terug naar Thredbo. En rond deze tijd spot je meer kangoeroes dan konijnen. We hebben we heel wat gezien onderweg. Blijft een fascinerend dier. Morgen rijden we door de Snowy Mountains naar Beechworth.

See yah!

@ Kees Ploeg: na deze dag heb ik (San) diverse trainingen en wedstrijden in mijn beentjes gekregen! Ik kan de eerstvolgende wedstrijd, als ik in Nederland ben, gewoon in de basis starten ;-)

• 13 Januari 2015 - 16:44

Annalies:

Natas ben blij dat je toch geen hielspoor had dan had je die mooie tocht niet kunnen lopen ha ha xx

• 18 Januari 2015 - 10:37

Jasper En Stefanie :

Leuke foto's en gelukkig hebben jullie heel wat moois gezien.