Dag 7 - Threbo (Snowy Mountains) - Reisverslag uit Thredbo Village, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 7 - Threbo (Snowy Mountains) - Reisverslag uit Thredbo Village, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 7 - Threbo (Snowy Mountains)

Door: SanTas

Blijf op de hoogte en volg Sander

09 Januari 2015 | Australië, Thredbo Village

Na een zachte verdwaalde (de bedden waren zacht en groot) nachtrust hebben we eerst ontbeten. Omdat we geen supermarkt konden vinden in Canberra zijn we gestrand bij de Mc Donalds. Voor het eerst in ons leven een Mc-ontbijt gegeten (broodje ei met bacon en bbq-saus en hamburger (broodje San)). Dit smaakte niet onaardig, maar een bammetje is toch wel lekkerder op de vroege ochtend. Nadat we ons ontbijt op hadden hebben we uitgecheckt. Vervolgens hebben we met de auto nog een rondje Canberra gereden. Allereerst zijn we gestopt bij het Old Parliament House (foto). Op 9 mei 1927 opende de hertog van York dit witte gebouw. Vervolgens is het 60 jaar de vergaderplaats voor het Australische federale parlement gweest. Tegenwoordig is het een museum. Ook moesten we even een bezoek brengen aan het New Parliament House. We waren even snel langs de weg gestopt. Ik heb net 1 foto kunnen maken met mijn fototoestel en de beveilig stond al achter ons. We mochten niet stoppen. Tsss we wilde alle maar even een plaatje schieten. Om ellende te voorkomen zijn we maar snel ingestapt en weggereden. Via Kings Avenue kwamen we uit bij hetAustralian-American Menorial (foto). Dit 73 meter hoge monument herdenkt de alliantie van de Tweede Wereld oorlog. Op de punt troont een enorme adelaar. Vanuit de verte lijken de vleugels op een paar konijnenoren. In de volksmond wordt het monument ook wel 'Bugs Bunny' genoemd.

Dit was Canberra en we vervolgen onze rit richting de Snowy Mountains naar het plaatsje Thredbo. Na een rit van 230 km met aan aantal stops en een paar flinke regenbuien zijn we aangekomen in Thredbo. Thredbo is een wintersportplaats op 1370 meter (foto). Voor ons geen sneeuw, maar nu kan er goed wandelen en moutainbiken. Verder is het een heel klein rustig plaatsje. Maar dat is normaal in de zomer. Sommige ski-plaatsen zijn uitgestroven. Nu we dit verslag zitten te tikken komt het met bakken uit de hemel. Als het weer het toelaat gaan we morgen de Mount Kosciusko bewandelen. Dus we gaan heel hard duimen dat we morgen het hoogste punt (2228 m) van Australie mogen beklimmen.

Nu wachten tot de bui (foto) over is en dan kunnen we een hapje buiten de deur gaan eten. We besloten om een hapje te gaan eten in het nabijgelegen plaatsje Jindabyne. Hier hebben ze, net al in de rest van de dorpen, pizza en pizza en chinees. In Jindabyne kwamen we eerst ook niet verder dan een pizzatent. Nog even een stukje verder het dorp in gereden en uiteindelijk uitgekomen bij den Mexicaans restaurant. Heerlijk eindelijk een stukje vlees. Op de terugweg zijn we eindelijk een (levend) dier tegen gekomen.......een KONIJN. Is da wa? Die hebben we nog nooit gezien in het wild ;-). Lantaarnpalen kennen ze hier ook niet. De terugreis van een half uur, met slingerweggetjes, in het pikke donker en onbekend terrein is dan ook geen aanrader.

Tot morgen.

@ Logtjes: goede terugreis naar Perth. Over 10 dagen komen we bij jullie op bezoek. Gezellig!!!
@ iedereen: wifi is heel slecht geregeld. Als we ontvangst hebben dan plaatsen we gelijk al onze reisverslagen. Mochten jullie je vervelen dan hebben jullie genoeg leesvoer ;-).

• 18 Januari 2015 - 10:32

Jasper En Stefanie :

Yeaaah! Een knijn: -)
    Hopelijk is het weer bij getrokken. Ik lees gauw verder!