Dag 4 - Leura - Reisverslag uit Leura, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu Dag 4 - Leura - Reisverslag uit Leura, Australië van Sander Driesse - WaarBenJij.nu

Dag 4 - Leura

Blijf op de hoogte en volg Sander

06 Januari 2015 | Australië, Leura

6-1-2015:
Op tijd wakker geworden, want na het ontbijt, om 9:00 uur staat een vine experience gepland. Tijdens deze tour kregen we een rondleiding in de wijngaard en vervolgens een korte uitleg hoe de wijn wordt gemaakt. Rond 10 uur hebben we de auto ingeladen en uitgecheckt. Vervolgens stond er om 11:00 uur de volgende tour gepland, the wine theatre. Tijdens deze ronde kregen we een film te zien en een uitgebreider uitleg hoe wijn wordt gemaakt. Het proces kent een aantal stappen. Wij dachten dat zowel voor de rode als witte wijn dezelfde stappen werden doorlopen. Dit klopt bijna. Er zit 1 punt verschil in bij witte wijn wordt de schil van de druif als eerste verwijderd, terwijl het bij de rode wijn deze stap als tweede gebeurd. Aan de ene kant best logisch, omdat de schil de kleur geeft aan de wijn. Na de film begon de proeverij. We hebben 4 verschillende wijnen geproefd. Nou ja ervan genipt. We moest daarna nog 250 km gaan rijden. Wij zijn geen wijndrinkers, maar de nipjes smaakte goed. Vooral die van de witte wijnen. Nadat deze rondleiding en proeverij was afgelopen hebben we afscheid genomen van Hunter Valley Resort.

Na 250 km, waarvan 200 km, door de bergen zijn we aangekomen in Leura. Wat een mooie ritje door de bergen was het. Wel vermoeiend. Bochtje hier bochtje daar. De ene nog scherper dan de andere. Onderweg hebben we ook nog een stop gemaakt bij een vervallen truckstop. De wc's waren nog wel ingebruik. Na een grondig inspectie door San kon ik eindelijk naar de wc. Pff ik (Natas) heb het niet zo op openbare toiletten (ook niet in NL). Leura is een klein stadje. Aangekomen bij Old Leura Diary. Onze eerste gedachte was, "wat moeten we midden in een woonwijk?". Na een zeer vriendelijk ontvangst door de gastvrouw werden we naar ons stulpje gebracht. Eenmaal binnen ben je terug in de tijd. Een zeer knusse terug in de tijd huisje. Gelukkig wel met elektra, water (wel uit een opvangtank - gefilterd regenwater), maar zonder cv en airco. 'S avonds gezellig de houtkachel aan. Heerlijk! Ook hier hebben ze boomkevers die heel veel lawaai maken. Hier zijn we al een beetje aangewend. De gastvrouw waarschuwde ons voor een ander geluid. Het geluid van een invasie kaketoes,. Deze kwekken een hele dag door. De gastvrouw waarschuwde ons dat we morgen vroeg wakker zouden worden. Ach dat zijn we al gewend. Om 7:00 uur zijn wij al wakker.

Na informatie van de gastvrouw over wat er in de omgeving te zien is zijn we even een booschapje gaan doen. De komende twee dagen verblijven wij in dit huisje dus even wat eten inslaan. Na onze avondmaal hebben we een bezoek gebracht aan het Sublime Point. Volgens de gastvrouw hebben de Tree Sisters bij zonsondergang een mooie gloed. Jammer was het deze avond bewolkt. Wel was duidelijk een mooie blauwe gloed te zien over de Blue Mountains.

Morgen vertellen wij nog meer over de Blue Mountains.

Bye mate!

Oja we zijn al skippies tegen gekomen in het wild. Alleen zat er geen leven in deze beestjes. Tja wat wij hebben met konijnen langs de kant van de weg hebben de aussies hier met kangoeroes, helaas!

• 18 Januari 2015 - 10:16

Jasper En Stefanie:

Wat een leuke foto's! Jullie verslag over de bergroute doet me aan onze vakantie denken, haha. Was ook een avontuur,maar daar was deze route waarschijnlijk nog veel avontuurlijker bij ;-)
    @Natas:jij komt hier mss wel over je toiletprobleem heen,hahah. Ik ga snel door naar jullie verslag over de Blue Mountains.
    Bye mates xx